2007. december 9., vasárnap

ételmérgezés!

Drága a sőőőőr, drága a kenyér (meg amúgy se lehet kapni). Ezek a szomorú tények igencsak ösztönzőleg hatnak az emberre, hogy mindent bevállalós melós legyen. Pénteken lógtam a suliból, hogy akkor bútort szállítok. Lemondták. Szuper.

Ma viszont voltam. Konyhán. Aha…

400 fős valami esküvő féleség. Gusztustalan konyha, kívül minden csilli-villi.

Megérkezek, és máris aprítom a petrezselymet. Aztán paradicsomot… Aztán fülön ragadnak, hogy menjek, ki szolgáljam ki a vendégeket. AHA. Szolgálom már (komolyan! Hát ilyen türelmes embernek néznek? Nem tudják, hogy a vendégek mellé fogok állni? Hogy láttam a konyhát, és ha belemegy a hülye a fejembe el fogom mondani Nekik, hogy ne egyék meg!).

Szólok nekik, hogy talán az ételek neveit elmondhatnák, ha már én adom ki a porciókat. (arról nem is beszélve milyen európai lenne, ha kis kártyára kiírnánk, mit eszik a nagyközönség.)

Elhadarják.

Nincs elég kanál. Remek. Szólok a fő boszorkánynak, kellene.. Én most nem tudok elmozdulni. Nem akarom ugyanazzal a kanállal szedni az ételeket. Nem hoznak. Sebaj. Engem végül is hol érdekel?

Szedek-szedegetek. Reklamáció van. Haj van a kajában. Teljes magabiztossággal állíthattam nem az enyém. Ez a vendéget annyira nem nyugtatta meg….

Reklamáció kettő. Nem kéne ugyanazzal szedni a kajákat. Mondom, igen ezt én is így gondolom. Meghát, és de azért zöldség-zöldség. Felhomályosítanak, hogy az egyikben olyan zöldség van amire egyesek allergiásak… sokan….. Oh hát ez jól hangzik….. Híres leszek…

Persze, megint a szokásos kizsákmányolás ment. EMBERPIAC. 8 óra, szünet nélkül. A konyhán ezer fok. És a csapból csak langyos víz folyt. rocknroll… Naná, hogy egy falatot nem ettem… 10-en izzaduk dolgozunk mint a gépek, szinte gőz van a konyhában. A főnök fia, meg hideg sört iszik és járkál fel s alá. Sok-sok kedves szót intéztem hozzá drága anyanyelvemen…

[subbától lenyúlva: random kínzó kérdés: akkor tényleg igaz a hír, hogy minden étterem konyhájában csótányok vannak? Láttam!]

Másról..

Olvasom, követem ezt a vizitdíjat balhét kedves Nagy Magyarok. Tréfás mintha ez lenne a legnagyobb baj a mi Ferinkkel (nekem lehet. Mi így voltunk…)Összehasonlításul: Itt 80 AUD (12.800 HUF) hogy bemenj az orvoshoz. Ezt 15 percet jelent. Minden megkezdett 15 perc további 50 AUD (8000 HUF). És igen… EÜ biztosítás is van… És elárulom hogy a minimálbér 11 AUD (1800 HUF). Nem kell közgazdásznak lenni ahhoz hogy kiszámoljátok otthon a minimál bérből azért kiköhögtök egy vizsgálatot. Itt nem…És itt is sokan keresnek minimálbért…

Megnyugtatásul nem voltam dokinál. Mesélték csupán. Én nem lehetek beteg. Én titán vagyok..

Mindenestre ha szerveződik valami tüntetés,”1% GDP nem ezt ígértétek” arra én is elmennék…


4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Pincér fiú lettél:) Pedig azt hittem tanulsz valami különlegesen finomat, és főzöl nekem:)

Névtelen írta...

Nem, a hír nem igaz. Nincs minden konyhán csótány.... általában megeszik őket a patkányok....
Most komolyan, kevés konyha van, ahol vannak és bizton tudom, hogy pl az Aranybárány meg a Gundel ilyenek. Még nálunk sincsenek, kint a kerek erdő közepén :)
Egyébként mi a fészkes fene ütött beléd? Vendéglátás?! Megőrültél?!!

Névtelen írta...

Hello!

Én is egy étteremben dolgozom, nyugodt szívvel állíthatom, hogy ott is voltak/vannak csótányok. A kajákra nem térek ki, de hasonlót figyeltem meg énis.. Undorító! Ráadásul itt is egy boszorkány a főfejes..

Hát további sok sikert.. :D

Névtelen írta...

Az Igen, talan igy